loading...
elmi
ekmi بازدید : 473 شنبه 29 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

مطلب بسیار جالبی که می تونه قابل توجه همه از کوچک و بزرگ باشه! پس حتما" تا آخر مطالعه کنید. همراه ما باشید...

سبیل مویی است که بر بالای لب فوقانی می‌روید. موی چانه و گونه ریش نام دارد. در طول تاریخ سبیل نشان بارز مردانگی بوده‌است.


مراحل رشد:
نوجوانی دوره آغاز رشد موهای صورت در مردان است و این فرایند از سبیل آغاز می‌شود. اگرچه همانند بسیاری از فرآیندهای بیولوژیک، ممکن است این امر نیز بسته به عوامل ژنتیکی و محیطی تفاوت کند.


ekmi بازدید : 77 شنبه 29 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

لواشک در واقع نوعی عصاره گرفته شده از میوه هاست که متخصصان تغذیه به آن اکستراکت و می گویند ودر زبان عربی موسوم به قمر الدینالدین است و با خشک کردن به دست می آید. خشک کردن از ساده‌ترین و متداول‌ترین روش‌های نگهداری مواد غذایی است که عمری به اندازه تمدن بشر دارد و امروزه در کشورهای مختلف به شکل‌های گوناگون از روش‌های سنتی تا الگوهای صنعتی برای خشک کردن بکار می رود. امروزه با توجه به توسعه صنایع غذایی روش‌های تهیه لواشک هم تحول یافت و نمونه‌های نوین این محصول با نظارت بهداشتی به بازار عرضه می شود.


منبع غذایی:
ارزشها غذایی لواشک آیا لواشک مغذی است؟ گرچه این محصول خشک شده‌ از میوه های متنوع تولید می شود و با طعمهای مختلف از بازار مصرف خوبی در ایران برخوردار است اما حقیقتا تاکنون کارهای علمی و پژوهشی چندانی برای ارزیابی ارزش غذایی آن صورت نگرفته است.

دکتر حسینی متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پاسخ به این سوال که مواد مغذی لواشک چیست و ارزش تغذیه ای آن تا چه حد است گفت : غیر از نمک که برای جلوگیری از فاسد شدن انواع لواشک های صنعتی به مقدار زیاد به آنها اضافه می شود و از معایب این ماده غذایی محسوب می شود ریزمغذی های مفید و برخی ویتامینها در لواشک به میزان خوبی وجود دارد و چون ماده اولیه لواشک انواع میوه هاست بنابر این مصرف آن تا حدی فواید میوه را دارد و به مصرف پفک یا چیپس ترجیح دارد.

این متخصص تغذیه نداشتن کالری بالا را مزیت دیگر لواشک به عنوان یک خوراکی بین غذاها دانست و گفت مصرف شیرینی ها و چیپس و مواد مشابه همگی به علت کالری بالا چاقی در پی دارند که خوشبختانه این مشکل با لواشک بروز نمی کند.


شما چطور...؟
نظرتون چیه؟
میل دارید...؟!
ekmi بازدید : 130 شنبه 29 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

ریش مویی را گویند که بر چانه، گونه‌ها و بر گردن می‌روید. ریش در حالت معمول فقط بر صورت مردان پس از سن بلوغ رشد می‌کند. (تصویر بالا مربوط به فتحعلی شاه قاجار میباشد!)



مراحل رشد:
با افزایش ترشح هورمون تستسترون در دوره بلوغ، بخشی از این هورمون به نام دی هیدروتستسترون موجب تحریک فولیکول‌های موی صورت شده و رویش ریش آغاز می‌شود. در بزرگسالان، رویش ریش در تابستان سریع تر صورت می‌گیرد.

ekmi بازدید : 104 شنبه 29 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

شبکه های Wireless یا بی‌سیم مدت زمانی است که در کشور ما روند رو به رشدی داشته است. در حال حاضر در دانشگاه ها، فرودگاه ها، مراکز تجاری و اماکنی نظیر آنها دسترسی به اینترنت از طریق شبکه Wireless امکان پذیر است. اما نکته ای که وجود دارد این است که اگر ایجاد به یک شبکه بی‌سیم برای همه امکان پذیر است بنابراین استفاده از آن برای مجرمان و خلافکاران نیز مجاز می‌باشد! پس شما به عنوان یک کاربر در این زمان نبایستی ایمنی سیستم خود را فراموش کنید. یکی از ترفندهای هکرها این است که یک سرور دروغین ایجاد کرده و باعث میشوند شما به جای اتصال به سرور اصلی شبکه ناآگاهانه به کامپیوتر هکر که نقش سرور را ایفا میکند متصل شوید! به همین سادگی خودتان باعث شده اید هکر بتواند به سادگی به کامپیوتر یا لپتاپ شما نفوذ کرده و سوء استفاده نماید. برای جلوگیری از این مشکلات چه باید کرد؟ در این ترفند به معرفی اقدامات احتیاطی به هنگام اتصال به شبکه Wireless میپردازیم.

هیچگاه ناآگاهانه آن‌لاین نشوید
اگر نیازی به اینترنت ندارید، اتصال Wi-fi دستگاه خود را قطع نمایید و علاوه بر آن همواره قابلیت اتصال اتوماتیک به شبکه ها در سیستم خود غیر فعال کنید. این کار عمر باتری را نیز بیشتر می‌کند.

از شبکه مناسب و درست استفاده کنید
وقتی به شبکه بی‌سیم وصل می‌شوید، ویندوز SSIDهای (Service set Identifiers) تمام شبکه‌های این مجموعه و محدوده را به شما نشان می‌دهد.
همچنین اطمینان حاصل کنید که به شبکه درست وصل شده‌اید، برای اینکار کافی است از متصدی مربوطه در محل نام صحیح کانکشن اصلی شبکه را پرس و جو نمایید. در صورت مشاهده کانکشن های مشکوک حتمأ مراتب را به مسئولان گزارش دهید. توضیحات کامل در ادامه مطلب...
ekmi بازدید : 110 شنبه 29 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

اشاره :
طراحان و توسعه دهندگان سیستمهای عامل و نرم افزارهای ویژه تجهیزات موبایل هر روز بیش از پیش، از ظرفیت بالای این تجهیزات استفاده میكنند. تجهیزات موبایل و به ویژه تلفنهای همراه مزایای ویژه خود را دارند؛ برای نمونه از كوچكترین كامپیوتر های رایج، كوچكترند، پیچیدگی كمتری دارند و از آنجا كه یكپارچگی بیشتری در ساختار خود دارند، كمتر دچار ایراد، به ویژه ایرادهای نرم افزاری، میشوند.

از این رو شاید تا چند سال دیگر به یك كامپیوتر كامل با قابلیتهای خاص تبدیل شوند. Symbian سیستم عاملی است كه بسیاری از شركتهای سازنده گوشیهای تلفن همراه از آن به عنوان پلتفرم استفاده میكنند. از آنجا كه بیشترین گوشیهای موبایلی كه در ایران از آنها استفاده میشود نیز دارای سیستم عامل سیمبیان هستند، در این مقاله مروری بر ویژگیهای آن خواهیم داشت.


ekmi بازدید : 55 شنبه 29 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

هارددیسک های دارای تکنولوژی SATA به دلیل سرعت بالا و ظرافت خود، روز‏به‏روز در حال گسترش هستند. ویندوز ویستا نیز به طور پیش‏فرض از هارددیسک‏های SATA پشتیبانی می‏کند. قابلیتی در ویستا نهفته است که باعث افزایش سرعت بیش‏از‏پیش این نوع هارددیسک‏ها می‏شود. اما به طور پیش‏فرض این قابلیت در ویندوز ویستا غیرفعال است. در این ترفند قصد داریم نحوه فعال‏سازی این قابلیت و در نتیجه افزایش سرعت هارددیسک‏های SATA را در ویندوز ویستا برای شما بازگو نماییم.

بدین منظور:
در منوی Start عبارت devmgmt.msc را وارد کرده و Enter بزنید تا به Device Manager ویندوز بروید.
از شاخه Disk Drives بر روی نام هارددیسک خود راست‏کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید.
در پنجره باز شده به تب Policies بروید.
اکنون تیک گزینه Enable advanced performance را بزنید و در نهایت پنجره‏های باز را OK کنید.
نقل از ترفندستان
ekmi بازدید : 91 شنبه 29 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

فایروال چیست ؟
در صورت دستیابی سایرین به سیستم شما ، کامپیوتر شما دارای استعداد بمراتب بیشتری در مقابل انواع تهاجمات می باشد . شما می توانید با استفاده و نصب یک فایروال ، محدودیت لازم در خصوص دستیابی به کامپیوتر و اطلاعات را فراهم نمائید .

فایروال چه کار می کند ؟
فایروال ها حفاظت لازم در مقابل مهاجمان خارجی را ایجاد و یک لایه و یا پوسته حفاظتی پیرامون کامپیوتر و یا شبکه را در مقابل کدهای مخرب و یا ترافیک غیرضروری اینترنت ، ارائه می نمایند . با بکارگیری فایروال ها ، امکان بلاک نمودن داده از مکانی خاص فراهم می گردد . امکانات ارائه شده توسط یک فایروال برای کاربرانی که همواره به اینترنت متصل و از امکاناتی نظیر DSL و یا مودم های کابلی استفاده می نمایند ، بسیار حیاتی و مهم می باشد.

چه نوع فایروال هائی وجود دارد ؟
فایروال ها به دو شکل سخت افزاری ( خارجی ) و نرم افزاری ( داخلی ) ، ارائه می شوند . با اینکه هر یک از مدل های فوق دارای مزایا و معایب خاص خود می باشند ، تصمیم در خصوص استفاده از یک فایروال بمراتب مهمتر از تصمیم در خصوص نوع فایروال است .

فایروال های سخت افزاری : این نوع از فایروال ها که به آنان فایروال های شبکه نیز گفته می شود ، بین کامپیوتر شما (و یا شبکه) و کابل و یا خط DSL قرار خواهند گرفت . تعداد زیادی از تولید کنندگان و برخی از مراکز ISP دستگاههائی با نام "روتر" را ارائه می دهند که دارای یک فایروال نیز می باشند . فایروال های سخت افزاری در مواردی نظیر حفاظت چندین کامپیوتر مفید بوده و یک سطح مناسب حفاظتی را ارائه می نمایند( امکان استفاده از آنان به منظور حفاظت یک دستگاه کامپیوتر نیز وجود خواهد داشت ) . در صورتی که شما صرفا" دارای یک کامپیوتر پشت فایروال می باشید و یا این اطمینان را دارید که سایر کامپیوتر های موجود بر روی شبکه نسبت به نصب تمامی patch ها ، بهنگام بوده و عاری از ویروس ها و یا کرم ها می باشند ، ضرورتی به استفاده از یک سطح اضافه حفاظتی (یک نرم افزار فایروال ) نخواهید داشت . فایروال های سخت افزاری ، دستگاههای سخت افزاری مجزائی می باشند که دارای سیستم عامل اختصاصی خود می باشد . بنابراین بکارگیری آنان باعث ایجاد یک لایه دفاعی اضافه در مقابل تهاجمات می گردد .

فایروال های نرم افزاری : برخی از سیستم های عامل دارای یک فایروال تعبیه شده درون خود می باشند . در صورتی که سیستم عامل نصب شده بر روی کامپیوتر شما دارای ویژگی فوق می باشد ، پیشنهاد می گردد که آن را فعال نموده تا یک سطح حفاظتی اضافی در خصوص ایمن سازی کامپیوتر و اطلاعات ، ایجاد گردد .(حتی اگر از یک فایروال خارجی یا سخت افزاری استفاده می نمائید). در صورتی که سیستم عامل نصب شده بر روی کامپیوتر شما دارای یک فایروال تعیبه شده نمی باشد ، می توان اقدام به تهیه یک فایروال نرم افزاری کرد . با توجه به عدم اطمینان لازم در خصوص دریافت نرم افزار از اینترنت با استفاده از یک کامپیوتر محافظت نشده ، پیشنهاد می گردد برای نصب فایروال از CD و یا DVD مربوطه استفاده گردد .

نحوه پیکربندی بهینه یک فایروال به چه صورت است ؟
اکثر محصولات فایروال تجاری ( هم سخت افزاری و هم نرم افزاری ) دارای امکانات متعددی بمنظور پیکربندی بهینه می باشند . با توجه به تنوع بسیار زیاد فایروال ها ، می بایست به منظور پیکربندی بهینه آنان به مستندات ارائه شده ، مراجعه تا مشخص گردد که آیا تنظمیات پیش فرض فایروال نیاز شما را تامین می نماید یا خیر ؟ . پس از پیکربندی یک فایروال یک سطح امنیتی و حفاظتی مناسب در خصوص ایمن سازی اطلاعات انجام شده است . لازم است به این موضوع مهم اشاره گردد که پس از پیکربندی یک فایروال نمی بایست بر این باور باشیم که سیستم ما همواره ایمن خواهد بود . فایروال ها یک سطح مطلوب حفاظتی را ارائه می نمایند ولی هرگز عدم تهاجم به سیستم شما را تضمین نخواهند کرد . استفاده از فایروال به همراه سایر امکانات حفاظتی نظیر نرم افزارهای آنتی ویروس و رعایت توصیه های ایمنی می تواند یک سطح مطلوب حفاظتی را برای شما و شبکه شما بدنبال داشته باشد .

منبع گیگا دانلود
ekmi بازدید : 48 شنبه 29 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

قدر نعمت

مرد مسنی به همراه پسر ٢٥ ساله‌اش در قطار نشسته بود. در حالی که مسافران در صندلی‌های خود نشسته بودند، قطار شروع به حرکت کرد.

به محض شروع حرکت قطار پسر ٢٥ ساله که کنار پنجره نشسته بود پر از شور و هیجان شد. دستش را از پنجره بیرون برد و در حالی که هوای در حال حرکت را با لذت لمس می‌کرد فریاد زد: پدر نگاه کن درخت‌ها حرکت می‌کنن. مرد مسن با لبخندی هیجان پسرش را تحسین کرد.

کنار مرد جوان، زوج جوانی نشسته بودند که حرف‌های پدر و پسر را می‌شنیدند و از حرکات پسر جوان که مانند یک بچه ٥ ساله رفتار می‌کرد، متعجب شده بودند.

ناگهان پسر دوباره فریاد زد: پدر نگاه کن دریاچه، حیوانات و ابرها با قطار حرکت می‌کنند.

زوج جوان پسر را با دلسوزی نگاه می‌کردند. باران شروع شد چند قطره روی دست مرد جوان چکید. او با لذت آن را لمس کرد و چشم‌هایش را بست و دوباره فریاد زد: پدر نگاه کن باران می‌بارد،‌ آب روی من چکید.

زوج جوان دیگر طاقت نیاورند و از مرد مسن پرسیدند: ‌چرا شما برای مداوای پسرتان به پزشک مراجعه نمی‌کنید؟

مرد مسن گفت: ما همین الان از بیمارستان بر می‌گردیم. امروز پسر من برای اولین بار در زندگی می‌تواند ببیند

ekmi بازدید : 51 شنبه 29 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
مجله اقتصادی "فوربس" مردم ‌10 كشور جهان را به عنوان شادترین ساكنان این كره خاكی اعلام كرد. یكی از معیارهای انتخاب این ‌10 كشور به عنوان شادترین كشورها در جهان، میزان تولید ناخالص داخلی در این كشورها بوده است. كارشناسان مجله اقتصادی "فوربس" طی تحقیقات خود اعلام كردند كه ساكنان ‌10 كشور جهان، جزو شادترین و خوشحال‌ترین مردم روی كره زمین به شمار رفته و با توجه به بحران اقتصادی رو به رشدی كه جهان را در بر گرفته، مردم این ‌10 كشور باز هم شاد هستند.

تعداد صفحات : 10

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 26
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 94
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 104
  • بازدید ماه : 176
  • بازدید سال : 572
  • بازدید کلی : 20,910