loading...
elmi
ekmi بازدید : 71 یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 نظرات (1)
عشق من باش (اورجینال) بهنام صفوی

عشق من باش (اورجینال) بهنام صفوی

دسته موسیقی زیردسته پاپ ایرانی

آلبوم عشق من باش اورجینال
خواننده و آهنگ ساز:
بهنام صفوی

شماره مجوز: 1839/ن/146
2450/ن/146

و شماره ثبت در کتابخانه ملی ایران 11485

پخش: پویا موزیک

تعداد: 1CD Audio



فروشنده: زنده رود

قیمت: 1,950 تومان

درصد :8

روش خرید: برای خرید عشق من باش (اورجینال) بهنام صفوی، پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.


خرید عشق من باش (اورجینال) بهنام صفوی


برای دیدن سایر محصولات این فروشنده اینجا کلیک کنید.
ekmi بازدید : 119 یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

آلبوم كامل آثار استاد  محمد رضا شجریان

دسته موسیقی زیردسته پاپ ایرانی

محمدرضا شجریان در مهر ۱۳۱۹ در مشهد زاده شد و از كودكی با همان لحن كودكانه می‌خواند در سال ۱۳۳۷ به رادیو خراسان رفته و در رشته آواز مشغول گردید. سپس برای اجرای برنامه‌های گلها به تهران نزد استاد پیرنیا دعوت شد و در بیش از یكصد برنامه گلها و برگ سبز شركت كرد. او از سال ۱۳۴۵ با احمد عبادی آشنا شد و از سال ۱۳۴۶ در كلاس مهرتاش شركت نمود.

در ۱۳۵۰ با فرامرز پایور آشنا شد و یادگیری سنتور و ردیفهای آوازی را دنبال كرد. از سال ۱۳۵۲ نزد عبدالله دوامی كلیه ردیفهای موسیقی و شیوه‌های تصنیف‌خوانی را فرا گرفت. ۱۳۵۴ نزد نورعلی خان برومند سبك سید حسین طاهرزاده را فرا گرفت.

شیوه‌های آوازی اقبال السلطان، تاج اصفهانی، میرزا ظلی، ادیب خوانساری، قوامی و بنان را روی صفحات و نوارها به دقت دنبال كرد. از ۱۳۵۴ تدریس هنر جویان را در رشته آواز در دانشكده هنرهای زیبای دانشگاه تهران آغازكرد و در سال ۱۳۵۸ با تعطیلی این رشته كار تدریس خود را پایان داد.

در ۱۳۵۷ چندین سرود میهنی اجرا كرد و همكاری خود را با سازمانهای دولتی ادامه نداد و در خانه به تحقیق و تدوین ردیفهای آوازی پرداخته و به آموزش شاگردان قدیمی‌اش همت گماشت. شجریان اكنون به همراه پسرش همایون شجریان به ترویج و اشاعه موسیقی اصیل و سنتی ایرانی می‌‌پردازد.


زندگی‌نامه
در مشهد به دنیا آمد. از كودكی با توجه به استعداد و صدای خوبش تحت تعلیم پدر كه خود قاری قرآن بود مشغول به پرورش صدای خویش شد، و در ۱۰ سالگی در رادیو به تلاوت قرآن می‌پرداخت. در سال ۱۳۵۷ در مسابقه تلاوت قرآن كشوری رتبه اول را به دست آورد.

موسیقی را نزد استادان بزرگ موسیقی ایران فراگرفت. كنسرت‌های زیادی از شجریان به یادگار مانده كه از مهم‌ترین آنها می‌توان از كنسرت راست پنجگاه به همراه محمدرضا لطفی و ناصر فرهنگ‌فر یاد كرد. از كارهای دیگرش، همكاری با گروه عارف وشیدا و همچنین چاووش بود كه آثاری به یادماندنی موسیقی ایران را شامل می‌شوند. پس از آن با اجرای كنسرتهای بسیار به همراه استادان دیگر به شناساندن موسیقی ایران در جهان كارهای بسیاری انجام داد كه هنوز هم ادامه دارد. به همراه مشكاتیان، لطفی، علیزاده، موسوی، پیرنیاكان، كسایی و دیگر استادان كارهای بسیاری ضبط كرده است. هم اكنون نیز به اجرای كنسرت به همراه همایون شجریان، حسین علیزاده و كیهان كلهر مشغول است.


استادان آواز
اسماعیل مهرتاش،رضاقلی‌میرزا ظلی، تاج اصفهانی، احمد عبادی، عبدالله دوامی،اقبال‌السلطان آذر، قمرالملوك وزیری، نورعلی برومند، و محمود كریمی از جمله استادانی بودند كه محمدرضا شجریان ردیف‌ها، گوشه‌ها، و دوره‌های آوازی موسیقی ایرانی را پیش آنها تمرین ‌كرد، همچنین نوازندگی سنتور را نزد جلال اخباری و استاد فرامرز پایور آموخت. خود عبدالله خان دوامی شاگرد افرادی چون میرزا عبدالله و درویش خان از بزرگان موسیقی و آواز ایرانی بوده است. در نیویورك آنقدر خواند كه مردم خوابشان برد.



همكاری با رادیو و تلویزیون
برای اولین بار در سن ۱۰ سالگی به تلاوت قرآن در رادیو محلی پرداخت و در سال ۱۳۳۷، ۱۸ ساله بود كه مشغول به همكاری با رادیو خراسان شد. سال ۱۳۴۶ به تهران ‌آمد و در اواخر دهه ۴۰ و تا سال ۵۶ با «رادیو ایران» همكاری كرد. به دلیل مخالفت خانواده با نام مستعار «سیاوش بیدگانی» در برنامه «برگ سبز» و «گلهای تازه» اجراهای بسیاری توسط كنسرت رادیو به همراه محمدرضا لطفی، جلیل شهناز، حسن ناهید، ناصر فرهنگ‌فر و دیگر نوازندگان آن دوره اجرا كرد. در سالهای آخر حكومت محمدرضا شاه پهلوی، شاه ایران، همكاری خود را به گفته خود به دلیل «پخش آهنگ‌های مبتذل» با رادیو و تلویزیون قطع كرد. پس از انقلاب ۱۳۵۷ ایران و متعاقب آن انقلاب فرهنگی سال ۱۳۵۹ و قطع برنامه‌های موسیقی همكاری او نیز با رادیو قطع شد.

در سال‌های اخیر و پس از اصلاحات، رادیو فرهنگ، در برنامه نیستان برخی از كارهای قدیمی و جدید او را پخش می‌كند، همچنین شبكه چهار جمهوری اسلامی در برنامه‌ای تحت عنوان آوای ایرانی، با استفاده از «گنجینه گلهای تازه رادیوایران» آواز شجریان را همراه با تصاویری از خوشنویسی، نگارگری و دیگر هنرهای ایرانی پخش می‌كند.


جوایز
در سال ۱۳۷۸ موفق به دریافت جایزه پیكاسو و دیپلم افتخار از طرف سازمان یونسكو در پاریس شد. این جایزه هر پنج سال به هنرمندی كه برای شناساندن فرهنگ و هنر كشورش می‌كوشد اهدا می‌شود. پیش از وی، این جایزه را نصرت فاتح‌علی‌خان از پاكستان دریافت كرده بود.
محتوای كاری
بیشتر آوازها و تصنیف‌های اجرا شده گزیده‌ای بوده است از اشعار شاعران بزرگ ایران چون سعدی، حافظ، مولوی، باباطاهر، خیام و برخی تصنیف‌های قدیمی با مضامین عاشقانه، و اجتماعی؛ همچنین استاد شجریان در برخی كنسرت‌ها و كارهای جدیدتر خود از «شعر نو» شاعرانی چون «فریدون مشیری»، «نیما»، «سهراب سپهری»، و «مهدی اخوان‌ثالث» و «هوشنگ ابتهاج» استفاده كرده است. از جمله كارهای مشترك او گزیده‌ای است از «رباعیات خیام» با صدای شجریان و رباعی‌خوانی احمد شاملو.


خوشنویسی
محمدرضا شجریان علاوه بر استعدادش در آوازخوانی، علاقه زیادی به خوشنویسی ایرانی دارد، او از سال ۱۳۴۴ به فراگیری خوشنویسی نزد استادان ابراهیم بوذری، و حسین میرخانی می‌پردازد. در حال حاضر ایشان سبك ویژه خوشنویسی خود را دنبال می‌كنند.

آثار
جام تهی، اردیبهشت ۱۳۸۴
‌ فریاد
‌ زمستان است
بی تو به سر نمی‌شود
بوی باران
‌ آرام جان، ‌۱۳۷۸
آهنگ وفا، ۱۳۷۸
‌ تلاوت قرآن ۱و ۲، ۱۳۷۸
شب، سكوت، كویر، ۱۳۷۷
چهره به چهره،‌۱۳۷۷
راست پنجگاه، ۱۳۷۷
معمای هستی، ۱۳۷۶
‌شب وصل، ‌۱۳۷۶
رسوای دل، ۱۳۷۶
عشق داند، ۱۳۷۶
‌ ساز قصه‌گو، ۱۳۷۵
در خیال، ۱۳۷۵
پیغام اهل دل، ۱۳۷۵
همایون مثنوی، ۱۳۷۴
گنبد مینا، ۱۳۷۴
جان عشّاق، ۱۳۷۴
چشمهٔ نوش، ۱۳۷۴
یاد ایام، ۱۳۷۴
‌ دلشدگان، ‌۱۳۷۱
‌آسمان عشق، ۱۳۷۱
سرو چمان، ۱۳۷۰
خلوت گزیده،‌۱۳۷۰
دل مجنون، ‌۱۳۷۰
‌ پیام نسیم، ۱۳۷۰
‌ دستان، ۱۳۶۷


به شماره مجوز 1868/89




مجموعه به صورت کاملا اورجینال از شرکت سروش ارائه می گردد .
در صورت موجود نبودن نسخ اورجینال در انبار محصول رایتی ارسال اجرا میشود

فروشنده: فرزان بانک

قیمت: 7,800 تومان

درصد :40

روش خرید: برای خرید آلبوم كامل آثار استاد محمد رضا شجریان، پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید.
ekmi بازدید : 78 یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

تحقیقات جدید صورت گرفته بر روی موش‌ها نشان می‌دهد، مولكول‌های فولرن می‌تواند طول عمر را تا دو برابر افزایش دهد.

به گزارش سرویس پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مولكول «فولرن باك مینیستر» موسوم به buckeyball‌ كه از 60 اتم كربن ساخته شده است، دارای خواص بیولوژیكی خاصی مانند كاربرد بالقوه در درمان سرطان، متوقف كردن ویروس HIV‌ و شكستن DNA‌ است.

محققان دانشگاه پاریس جنوبی در جریان تحقیقات خود سه گروه موش را مورد بررسی قرار دادند؛ گروه اول دارای تغذیه معمولی بودند، گروه دوم با روغن زیتون و گروه سوم با تركیب روغن زیتون با 0.8 میلی گرم فولرن تغذیه شدند.

نتایج بدست آمده باعث شگفتی دانشمندان شده است؛ گروه اول با تغذیه معمولی 22 ماه، گروه دوم با تغذیه روغن زیتون 26 ماه و گروه سوم با تغذیه روغن زیتون و فولرن بیش از 42 ماه عمر كردند كه حدود دو برابر طول عمر گروه اول است.

محققان معتقدند، علت افزایش طول عمر گروه سوم میانجیگری فولرن در كاهش استرس اكسیداتیو است. استرس اكسیداتیو عدم تعادل بین تولید و ظهور رادیكال های آزاد و یكی از عوامل مهم پیری است.

احتمال اثرات مشابه این ماده بر روی انسان نیازمند تحقیقات و آزمایش دقیق تر است.

نتایج این پژوهش در مجله Biomaterials به چاپ رسیده است.

ekmi بازدید : 60 یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

توت سرشار از مواد پکتینی،چربی،املاح،صمغ وقند است.
توت میوه ای است بسیار مغذی که حاوی ویتامین ث و آ می باشد.هر گاه از توت نرسیده عصاره بگیرند حاوی مقداری اسید سیتریک خواهد بود که برای درمان گلو درد به صورت غرغره بسیار مفید خواهد بودت لذا در موارد آنژین ،گلو درد، آفت،برفک و نظایر آن می توان از این عصاره استفاده نمود.
وجود مقدار ویتامین ث موجب می گردد که شخص را از ابتلاء به اسکوربوت مصون دارد. دکتر لکرک برگ توت را در درمان مبتلایان به دیابت به کار می برد.
برگ توت خوراک اختصاصی کرم ابریشم به شمار می آید.
ekmi بازدید : 77 یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
ویکی‌لیکس با فاش کردن اطلاعات ایمیل‌های رد و بدل شده میان اندیشکده استراتفور و گوگل، از دست داشتن غول اینترنتی جهان در ناآرامی‌های انتخابات سال ۸۸ ایران پرده برداشت.


به گزارش فارس، پایگاه خبری تحلیلی «پریزن پلنت» در گزارشی به قلم «کورت نیمو» با اعلام این مطلب به رابطه سیا و گوگل پرداخت و عنوان کرد: ارتباطاتی که میان گوگل و اندیشکده امنیتی استراتفور که چندی پیش توسط هکرهای ناشناس مورد حمله سایبری قرار گرفت و تمامی اطلاعات کاربران و مشتریان و ایمیل‌های آن به دست هکرها افتاد حاکی از آن است که چندین مهره کلیدی و بازیگر در پشت پرده تغییر رژیم کشورهای خاورمیانه و به اصطلاح برقراری دموکراسی در کشورهای هدف دست داشته‌اند.

در مقاله‌ای که در سایت الاخبار موجود است نام ۲ تن از مدیران گوگل به چشم می‌خورد: «مارتی لو» مدیر امنیت و ایمنی گوگل و «جرد کوهن» که در حال حاضر مدیر ایده‌های گوگل است که طبق توصیف وزارت خارجه و شورای روابط خارجی آمریکا، اندیشکده‌ای است برای انتشار لیبرال دموکراسی در جهان.

ekmi بازدید : 529 یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

دانشمندانی از IBM با گذشت 30 سال از پژوهش فناوری‌ نانو، به طور موفقیت‌آمیزی توانایی ذخیره‌سازی اطلاعات در 12 اتم مغناطیسی را شرح داده‌اند.

 این در حالی است که حافظه‌های صفحه‌‌یی امروزی تقریبا از یک میلیون اتم برای ذخیره سازی یک بیت اطلاعاتی واحد استفاده می‌کنند. توانایی دستکاری ماده به وسیله اساسی‌ترین مولفه‌هایش - اتم به اتم - می‌تواند به فهم عمیق و ضروری برای ساخت افزاره‌های کوچک‌تر، سریع‌تر و کم مصرف‌تر منجر شود.

اینکه چه تعداد اتم برای ساخت یک بیت حافظه‌‌یی مغناطیسی قابل اعتماد مورد نیاز است، تاكنون نامعلوم بوده است.

مواد فرومغناطیس، با خواصی مشابه همان آهنرباهایی که در یک یخچال استفاده می‌شوند، از یک برهم‌کنش مغناطیسی بین اتم‌های تشکیل‌دهنده استفاده می‌کنند که تمام اسپین‌های آنها – سرچشمه مغناطیسی اتم‌ها - را در یک جهت واحد هم‌خط می‌کند.

فرومغناطیس‌ها در ذخیره‌سازی داده‌های مغناطیسی خیلی خوب کار کرده‌اند، ولی یک مانع بزرگ درکوچک‌سازی آنها تا حد ابعاد اتمی وجود دارد و آن برهم‌کنش بیت‌های همسایه با یكدیگر است. مغناطیس‌پذیری یک بیت مغناطیسی می‌تواند به طور قوی مغناطیس‌پذیری همسایه‌اش را از طریق میدان مغناطیسی‌ خود متأثر کند. به کارگیری بیت‌های مغناطیسی در مقیاس اتمی جهت نگهداری اطلاعات یا انجام اعمال محاسباتی مفید نیازمند کنترل دقیق این برهم‌کنش‌ها بین بیت‌ها است.

دانشمندان IBM از یک میکروسکوپ تونل‌زنی روبشی (STM) برای مهندسی اتمی گروهی از 12 اتم که به طور پادفرومغناطیسی به هم جفت شده بودند، استفاده کرده و بیتی از داده را برای ساعت‌ها در دماهای پایین ذخیره كردند. آنها با استفاده از مزیت مربوط به جهت‌گیری‌های تناوبی ذاتی اسپین مغناطیسی، توانایی بسته‌بندی کردن بیت‌های مغناطیسی همسایه را در فواصل بسیار نزدیک‌تر از چیزی که قبلا میسر بود، به نمایش گذاشتند. این کار به طور قابل‌ توجهی چگالی ذخیره‌سازی مغناطیسی را بدون ایجاد اختلال در حالت بیت‌های همسایه افزایش می‌دهد.

این پژوهشگران، جزئیات نتایج کار تحقیقاتی خود را در مجله «Science» منتشر کرده‌اند.

منبع ایسنا

ekmi بازدید : 62 یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

همزمان با عبور یک تکه زباله فضایی از نزدیک ایستگاه بین المللی فضایی، ساکنان این ایستگاه برای مدتی کوتاه در کپسول های اضطراری پناه گرفتند.

این تکه که بخش جداشده از یک موشک روسی بود، روز جمعه مورد شناسایی قرار گرفت، زمانی که دیگر برای جابه جا کردن ایستگاه فضایی دیر شده بود.

ناسا اعلام کرده که فاصله این زباله با ایستگاه آن قدر کم نبوده که تهدیدی جدی برای ایستگاه به شمار بیاید ولی اقدام احتیاطی در این باره ضرورت داشته است.

طی ۱۲ سال گذشته این سومین بار است که ایستگاه بین المللی فضایی در معرض برخورد احتمالی با زباله های فضایی قرار می گیرد.

در ماه ژوئن یک زباله فضایی از ۳۳۵ متری ایستگاه عبور کرد.

در حال حاضر در این ایستگاه سه فضانورد روس، دو آمریکایی و یک هلندی اقامت دارند.

منبع ایسنا

از سوی اتاق کنترل در زمین به آنها دستور داده شد که به دو کپسول اضطراری سایوز منتقل شوند تا در صورت برخورد این تکه با ایستگاه آسیبی نبینند ولی یک سخنگوی ناسا اعلام کرد که در ساعت ۲ و ۳۸ دقیقه روز شنبه به وقت گرینویچ به آنها اجازه بازگشت به ایستگاه داده شده است.

ناسا می گوید که مرتبا در حال ردگیری حدود ۲۲ هزار قطعه در فضاست ولی میلیون ها شی ء در طول چندین دهه در مدار زمین رها شده اند.

از اشیایی کوچکتر از یک سانتیمتر تا تکه هایی از موشک ها، ماهواره های از کار افتاده و مخازن سوخت رهاشده، در میان این میلیون ها قطعه دیده می شوند.

همه این اشیا با سرعت چندین کیلومتر در ثانیه در حرکت اند و در صورت برخورد، ممکن است به ایستگاه بین المللی فضایی یا ماهواره های فعال، آسیب های جدی وارد کنند.

در سال ۲۰۰۴ بزرگترین حجم زباله فضایی تولید شد- زمانی که چین با پرتاب موشک، یکی از ماهواره های خود را منهدم کرد. در جریان این انفجار، بیش از سه هزار قطعه و حدود ۱۵۰ هزار تکه ریز در فضا پخش شد.

در سال ۲۰۰۹ نیز برخورد یک ماهواره روس با یک ماهواره آمریکایی چندین تن قطعه را در فضا پخش کرد.

ekmi بازدید : 109 یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

یک تیم پزشکی در فرانسه در صدد ساخت یک پروتز کامل قلب است كه مدت ماندگاری آن دو سال بیشتر از پروتزهای موجود است.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، نمونه اولیه این قلب مصنوعی اکنون در بیمارستان ژرژ پمپیدوی پاریس ساخته شده و دو سال دیگر آماده پیوند به بیماران قلبی است.

وزن این قلب مصنوعی 900 گرم و مدت ماندگاری آن در بدن پنج سال است.

مدت ماندگاری قلب مصنوعی در بدن انسان تا کنون حداکثر سه سال بوده است.

پروفسور آلن کارپنتر، سرپرست این تیم می گوید: تلاش من این بود که همه اجزای این قلب مصنوعی به صورت یک پروتز واحد در بدن بیمار کار گذاشته شود. به مهندسی پزشکی پیشرفته ای احتیاج داشتیم که همه چیز را تا حد ممکن در اندازه کوچک طراحی کند تا همه اجزا بتواند در پروتز جا بگیرد.

چالش اصلی در ساختن قلب مصنوعی، انطباق پروتز با حرکات طبیعی بدن است. در این قلب مصنوعی حسگرهایی وجود دارد که حرکات بدن را ردیابی و شناسایی کرده و به پروتز انتقال می‌دهد.

ساخت این قلب مصنوعی امید بزرگی برای 100 هزار نفر در سراسر دنیا است که در انتظار دریافت و عمل پیوند قلب هستند.

منبع ایسنا

ekmi بازدید : 61 یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

اگر اهل طراحی هستید و یا به یادداشت برداری و تصویر سازی علاقمند هستید و البته یک آی‌پد هم دارید. این اپلیکیشن را توصیه می‌کنیم: کاغذ

این اپلیکشین (Paper by Fifty Three) که یکی از مناسب‌ترین ابزارها برای طراحی؛ نمودارسازی و تصویر سازی است 29 مارس 2012 از سوی شرکت 53 منتشر شده است و با سیستم عامل iOS 4.3 و بالاتر سازگار است.

این اپلیکیشن رایگان را که می‌تواند حکم یک دفترچه دیجیتال را هم داشته باشد، می‌توانید از اپل استور دانلود کنید. (حجم 27.5 مگابایت).

کار با این ایپلکیشن بسیار ساده است. سه دفترچه در اختیار شما قرار می‌گیرد و کافی است آیکون بعلاوه (+)  را انتخاب کنید و ابزار کار در اختیار شماست. البته شاید از آنجائیکه این نرم افزار هیچ دگمه‌ای ندارد برای برگشت (بک زدن) دچار مشکل شوید. نگران نشوید هر جا هستید فقط با لمس صفحه و نزدیک کردن انگشت نشانه و شست به یکدیگر برمی‌گردید.

البته این نکته را هم اضافه کنیم که ابزارهای اضافی این اپلیکشن رایگان نیست.
ekmi بازدید : 65 یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

سایت زوم لینک در شهریور ماه 1390 توسط گروهی دانشجویی بنیان گذاری شد، این گروه با هدف معرفی برترین های وب جهان تاسیس شد و توانست در مدتی اندک جایگاهی مناسب در بین کاربران اینترنتی و وبمستر ها پیدا کند. پس از چند ماه فعالیت مستمر این وبسایت به پایگاهی مفید در بین وبمستر ها تبدیل شد. تا اینکه در بهمن ماه سال 1390گروه زوم لینک تصمیم به برگزاری مسابقات انتخاب برترین وبلاگ های ایرانی گرفت و اولین دوره ی مسابقات با حضور نزدیک به 100 وبلاگ برگزار شد، علارغم تلاش های گروه زوم لینک، دوره ی اول مسابقات کاستی های بسیاری داشت ، ولی خوشبختانه با تلاش گروه دوره ی دوم مسابقات در حالی برگزار می شود که وبسایت های حامی این مسابقه نسبت به دوره ی اول بسیار پر قدرت تر حاضر شدند.

در دوره ی دوم مسابقه برترین وبلاگ ایرانی، زوم لینک با دو اسپانسر،در دوره ی دوم مسابقات کار خود را آغاز کرد. در دوره ی دوم جوایزی نفیس به نفرات اول تا دهم داده خواهد شد، البته کلیه شرکت کنندگان این مسابقه ار تخیفیفاتی برای تبدیل وبلاگشان به وبسایت برخوردار خواهند شد. اسپانسر اول گروه هاستینگ آراز دیتا و اسپانسر دوم سامانه ی پیام کوتاه ایران پیامک  و اسپانسر سوم گروه طراحی پنج نقش ایرانیان و سایت زوم لینک می باشد.

و اما جوایز این دوره از مسابقات"انتخاب برترین وبلاگ ایرانی"

*نفر اول 200 مگا بایت هاست از طرف گروه هاستینگ آراز دیتا + سامانه ی پیام کوتاه با شارژ اولیه به مبلغ 50000 ریال از طرف سامانه ی پیام کوتاه ایران پیامک + یک عدد دامنه ی ir از طرف گروه زوم لینک+راه اندازی سیستم مدیریت محتوای جوملا با یک قالب توسط گروه طراحی پنج نقش ایرانیان

**نفر دوم 150 مگا بایت هاست از طرف گروه هاستینگ آراز دیتا + سامانه ی پیام کوتاه با شارژ اولیه به مبلغ 30000 ریال از طرف سامانه ی پیام کوتاه ایران پیامک + یک عدد دامنه ی ir از طرف گروه زوم لینک+راه اندازی سیستم مدیریت محتوای جوملا با یک قالب توسط گروه طراحی پنج نقش ایرانیان

***نفر سوم 100مگا بایت هاست از طرف گروه هاستینگ آراز دیتا + سامانه ی پیام کوتاه با شارژ اولیه به مبلغ 20000 ریال از طرف سامانه ی پیام کوتاه ایران پیامک + یک عدد دامنه ی ir از طرف گروه زوم لینک+راه اندازی سیستم مدیریت محتوای جوملا با یک قالب توسط گروه طراحی پنج نقش ایرانیان

برای نفرات چهارم تا دهم نیز هر کدام 50 مگا بایت هاست از طرف گروه هاستینگ آراز دیتا و یک پنل پیام کوتاه بدون شارژ (ارزش هر پنل برابر با 60هزار تومان می باشد) از سوی سامانه پیام کوتاه ایران پیامک اعطا خواهد شد. وبلاگ های اول تا دهم در قسمت زوم بلاگ سایت زوم لینک معرفی خواهند شد. از بین کلیه شرکت کنندگان در مسابقه نیز به تعدادی از وبلاگ های برتر به قید قرعه جوایزی از طرف زوم لینک اهدا خواهد شد.

مسابقه وبلاگ نویسی در دو بخش «آزاد» و «علمی تخصصی» دعوت به عمل می آورد.

در مورد محتوای وبلاگ های بخش آزاد محورهای زیر پیشنهاد می شود:

- سرگرمی
- مسائل اجتماعی و فرهنگی
- دانلود سنتر
- هنر و ادبیات

بخش تخصصی:

- علم و فناوری
-پزشکی و سلامت
-جنگ افزار

نحوه ی برگزاری مسابقه انتخاب برترین وبلاگ ایرانی

پس از پایان زمان ثبت نام ، هیئت داوران از بین وبلاگ های ارسالی وبلاگ های برتر ایرانی را انتخاب خواهند کرد.ضمنا ملاک های ذکر شده در بین وبلاگ های شرکت کننده مقایسه خواهد شد و بهترین وبلاگ ها انتخاب خواهند شد.

نحوه ی امتیاز بندی و ملاک های داوری:

امتیاز بندی وبلاگ ها از عدد 1 تا 10 میباشد و وبلاگی که دارای امتیاز 10 باشد برنده ی این مسابقه خواهد بود. و اما نحوه ی امتیاز بندی، در لیست زیر 10 ویژگی مطرح شده است وبلاگی این شرایط را در حد مطلوب رعایت نماید برنده ی مسابقه خواهد شد. وبلاگ پیشنهاد شده نباید از سوی کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مسدود (ف...لتر) شده باشد.

الف) ملاك های محتوایی
1. تناسب موضوع و محتوا
2. ادبیات وبلاگی (صمیمیت، روانی و سادگی، طولانی نشدن متن)
3. استفاده از تصویر و لینك
4. نگاه نو و بروز بودن وبلاگ بطور منظم
5. پیوندهای روزانه و
پیوندهای دائم


ب) ملاك های فنی
1. تناسب گرافیك وبلاگ با موضوع بخش معرفی بلاگ
2.
سرعت بارگذاری مناسب وبلاگ
3. رعایت نكات ویرایشی و نگارشی
4. استفاده از آرشیو موضوعی
5. وجود شمارشگر بازدیدكنندگان برای مشاهده ی هیئت داوران


زمان ثبت نام در مسابقه :

ثبت نام از 6 فروردین تا 31 فروردین ماه ادامه خواهد داشت و پس از بررسی های هیئت داوران وبلاگ های برتر اعلام خواهند شد.

برای شرکت در مسابقه کلیک کنید
ekmi بازدید : 58 یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

بازی آنلاین تمرکز حواس
بازی آنلاین تمرکز حواس
دستورالعمل بازی
ماوس را روی مربع قرمز نگه داشته و آن را حركت دهید. سعی كنید مربع قرمز رنگ با دیواره و مربع/مستطیل های آبی رنگ برخورد نكند. اگر بتوانید بیشتر از 30 ثانیه از برخورد جلوگیری كنید، به احتمال زیاد شما یك نابغه هستید! گفته شده خلبانان نیروی هوایی آمریكا تا بیش از 1 دقیقه می توانند به بازی ادامه بدهند! 
ekmi بازدید : 52 یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

در مورد محتوای وبلاگ های بخش آزاد محورهای زیر پیشنهاد می شود:
- سرگرمی
- مسائل اجتماعی و فرهنگی
- دانلود سنتر
- هنر و ادبیات

بخش تخصصی:

- علم و فناوری

-پزشکی و سلامت

-جنگ افزار

جوایز مسابقات:

نفر اول: جایزه بهترین وبلاگ ایرانی= 100 مگ فضای رایگان+ یک دومین .IR+ نصب سیستم ورد پرس به صورت رایگان+ آموزش نحوه انتقال کل وبلاگ،معرفی وبلاگ شما در بخش زوم بلاگ سایت زوم لینک به عنوان بهترین وبلاگ ایرانی

نفرات دوم و سوم : 100مگ هاستینگ رایگان + معرفی وبلاگ شما در بخش زوم بلاگ سایت زوم لینک به عنوان بهترین وبلاگ ایرانی

کلیه شرکت کنندگان در مسابقه: تخفیف جهت خرید هاستینگ + طراحی سایت و معرفی وبلاگ شما در بخش زوم بلاگ سایت زوم لینک به عنوان بهترین وبلاگ ایرانی


آدرس شرکت در مسابقه: مسابقه انتخاب برترین وبلاگ ایرانی کلیک کنید

ekmi بازدید : 55 یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
Dj Aligator - Bonus

Direct Link   / Media Fire

Dj Aligator - Countdown

Direct Link   / Media Fire

Dj Aligator - Dance Lollipop

Direct Link   / Media Fire

Dj Aligator - From Paris To Berlin

Direct Link   / Media Fire

Dj Aligator - Kiss My B-Ass

Direct Link   / Media Fire

Dj Aligator - LP Singles

Direct Link   / Media Fire

Dj Aligator - Mosquito Dreams

Direct Link   / Media Fire

Dj Aligator - Music Is My Language

Direct Link   / Media Fire

Dj Aligator - Playback Time

Direct Link   / Media Fire

Dj Aligator - Remixes

Direct Link   / Media Fire

Dj Aligator - Singles And Rare Tax

Direct Link   / Media Fire

Dj Aligator - Sound Of Scandinavia

Direct Link   / Media Fire
ekmi بازدید : 54 یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

آیا در ایران منطقه‌ای ملقب به «مثلث برمودا» وجود دارد؟ آیا تا به حال از بیابانی به نام «ریگ جن» چیزی شنیده‌اید؟ منطقه‌ای کویری و پر از تپه‌های ماسه‌ای که در جنوب سمنان،شرق دریاچه نمک،شمال چوپانان و اناراک و غرب جندق قرار دارد." ریگ جن" منطقه‌ای کویری و دارای تپه‌های ماسه‌ای در کویر مرکزی ایران است و به دلیل وسعت زیاد و نداشتن چشمه یا چاه آب،در گذشته‌های دور،محل عبور کاروان‌ها نبوده و فقط در سال‌ها اخیر،چند گروه از محققان و سیاحان به آن منطقه رفته‌اند.

به گزارش هفته نامه سیاحت-تجارت، فرو رفتن در گل و لجن در «ریگ جن»، شاید یکی از خطرناک‌ترین اتفاقاتی باشد که ممکن است گریبانگیر مسافران ناوارد شود و آنها را به کام مرگ بکشاند. سال‌های متمادی، هیچکس جرات آنکه به «ریگ جن» سفر کند و راز این کویر اسرار‌آمیز را کشف کند، نداشت، یا اگر حتی جراتش را هم داشت،‌ به دلیل ناآشنایی با منطقه در راه می‌ماند، اما بالاخره چند سال پی، طلسم «ریگ جن» توسط علی پارسا،‌کویر‌شناس مقیم آمریکا شکسته شد. او به همراه آقای میرانزاده، رئیس وقت پارک ملی کویر، با هواپیما بر افراز ریگ جن رفتند تا ثابت کنند که هیچ چیز شگفت‌انگیزی در ریک جن وجود ندارد.

علی پارسا، اما یک سال بعد، با ماشین وارد «ریگ جن» شد و بعد از آن بسیاری از کویرنوردان از «ریگ جن» گذشتند. البته با تجهیزات کامل، که نه گرفتار روح شدند و نه جن زده!
ekmi بازدید : 90 یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

 1373- اخذ درجه لیسانس در رشته جغرافیای اقتصادی
سرپرستی و اجرای اولین كنسرت گیتار بعد از انقلاب در ایران.

1374- پایه‌گذاری اولین اركسترِ موسیقیِ تركیبی (تلفیق سازهای ایرانی و غربی).

1375- اخذ درجه فوق‌لیسانس در رشته جغرافیای سیاسی

1376- آغاز دوره دكتری تخصصی در رشته برنامه‌ریزی شهری
جوان‌ترین دانشجوی دوره دكتری (ph.D) در ایران (با اعلام رسمی وزارت علوم). تولید و ضبط آلبوم بانوی شرقی.

1377- حضور در اولین جشنواره موسیقی پاپ.

1378- انتشار كتابِ «دست‌هایت را دوست می‌دارم». (مجموعه اشعار سپید)

1379- تولید و ضبط آلبوم «اسكناس».

1380- انتشار مقالات و رسالاتی در ارتباط با «شبكه شهری منطقه تهران».

1381- اخذ درجه دكتری (ph.D) در رشته برنامه‌ریزی شهری.

1382- انتشار كتابِ «كافه نادری». (مجموعه ترانه‌ها)

1383- انتشار آلبوم «اسكناس».
انتشار كتابِ «ابدیت یك بوسه» ترجمه‌ی گزیده اشعار پابلو نرودا - انتشارات معین.
مصاحبه با خبرگزاری بی‌بی‌سی،‌ روزنامه دیلی تلگراف، مجله تایمز، خبرگزاری رویتر، تلویزیون آر-تی-ال آلمان، شبكه اوّل تلویزیون انگلستان و ...
اقدام به انتشار كتابِ «بی‌شعورستان».

1384- تولید و ضبط آلبوم موسیقیِ «اعلی‌حضرت».
اقدام به انتشار كتابِ «من سیاسی نیستم».
انتشار كتاب آقای نخست‌وزیر، ترجمه گزیده اشعار برتولت برشت. انتشارات معین.

1385- اقدام به انتشار كتابِ «تبار انسان».
انتشار آلبوم موسیقی «ادبیاتی دیگر» كه از مجموع 23 ترانه،  به 6 ترانه مجوز پخش داده شد.

1386- آغاز ضبط آلبوم جدید در تهران و پاریس

1387- همکاری با ارکستر سمفونیک ایروان و ارکستر فیلارمونیک وین و ضبط موزیک ویدئو در اپراهاوس

1388- آغاز مجدد تدریس در دانشگاه

1389- اجرای کنسرت ژنو-سوئیس
اجرا با ارکسترهای فیلارمونیک ارمنستان، بارسلون و ...
هم‌خوانی با بانویی از کشور اسپانیا ( آنا )

ekmi بازدید : 50 یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

قوانین بازی
I - موارد اولیه

ثبت نام.1
بازی “جنگ خان ها” " در فرم فعلی یک بازی تحت وب رایگان در حال گسترش هست . ثبت نام کاملاً رایگان بوده و تنها شرط این است که بازیکن با قوانین موافقت نماید .

2.حساب ها
هر بازیکنی حق دارد تا تنها یک اکانت در هر دنیایی داشته باشد.

3.بازی ، انجمن ، IRC
انجمن با آدرس forum.xs-games.ir و سایت با آدرس www.xs-games.ir وبسایت های رسمی “جنگ خان ها ” میباشند. هرگونه توهین در این سایت ها به منظور عدم رعایت قوانین تلقی شده و میتواند به صورت تنبیه در بازی اعمال شود.
II - ممنوعیت ها و مجازات ها

ekmi بازدید : 113 یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 نظرات (0)


زمانی که محمدرضا شاه با فوزیه دختر پادشاه مصر ازدواج کرد به عنوان هدیه و به دلیل درگیر بودن دو کشور ایران و مصر در این داستان و همچنین رابطه های خوب ایران با کشور های غربی عجایبی وارد ایرا ن شدند که هر کدام اکنون به عنوان افسانه شناخته می شوند . از این جمله یک هواپیمای شخصی و چندین خودرو بود . اما هدیه ویژه ای که قصد داریم در این مطلب به آن اشاره کنیم ، هدیه فرانسه به مناسبت این ازدواج است . یک دستگاه بوگاتی Type 57C Van Vooren Cabriolet مدل ۱۹۳۹ .


این خودرو از شاسی فولادی و بدنه آلومینیومی بهره می برد و در کلکسیون تولیدات بوگاتی به عنوان یکی از بزرگترین طراحی ها به شمار می رود . این بوگاتی کابریولت با استفاده از یک موتور ۳٫۲ لیتری ۸ سیلندر خطی ، حداکثر قدرتی معادل ۱۷۵ اسب بخار دارد ، اما بوگاتی ون وورن تنها با یک موتور ۳۲ سوپاپ که در زمان خودش اعجوبه ای بود شناخته نمی شود بلکه این خودرو اکنون به نام شاه ایران در ذهن جهانیان ثبت شده . خودرویی که تا سال ۱۹۷۹ یعنی یک سال پس از انقلاب در کاخ سعدآباد نگه داری می شد تا این که پس از انقلاب و توسط مسئولان انقلابی به نازل ترین قیمت ممکن یعنی ۲۷۵ دلار فروخته شد .
تنها یک دستگاه از این مدل ویژه وجود دارد که ون وورن طراح آن با تغییراتی روی مدل اصلی آن را خلق کرده و در نمایشگاه اخیر پبل بیچ فرانسه که بوگاتی مدل گرند اسپورت از ویرون را در آن رونمایی کرد به نمایش گذاشته شده بود .
این خودرو پس از حدود ۵۰ سال در موزه پترسن نگه داری می شود و نکته جالب در مورد آن این است که پلاک ایرانی اش هنوز از روی آن برداشته نشده.
این ماشین به قیمت ۲۷۵ دلار به آمریکا فروخته شد
ekmi بازدید : 38 یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 نظرات (0)



نخستین خودروی هیبریدی شرق كشور با نام «بارثاوا» در دانشگاه فردوسی مشهد رونمایی شد.

دكتر حمیده رضوی، مدیرگروه تیم سازنده «بارثاوا» در مراسم رونمایی از این خودرو كه در محل دانشكده فنی و مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد انجام شد، اظهار كرد: همه كشورها در تلاشند چنین خودرو‌هایی را بسازند و در ایران نیز از میان طرح‌های كلان كشور تا سال 1404، تولید 5 درصد از خودروها به سوخت هیبریدی اختصاص خواهد یافت.

 

وی با اشاره به پروژه «بارثاوا» افزود: در این پروژه كه نیروی محركه آن احتراقی است، چالش‌هایی از قبیل تغییراتی در طراحی بدنه، جانمایی و جاسازی اجزای خودرو، تغییرات وزن خودرو و جا به جایی مركز ثقل و طراحی سیستم كنترل كه سیستم هیبریدی است، وجود داشت.

 
ekmi بازدید : 63 یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

دیوید کمرون به زودی برنامه جانبی ویژه آی-پد خود را دریافت خواهد کرد تا بتواند با استفاده از آن بر روی مسائل دولتی اشراف کامل داشته باشد.

برنامه نویسان در درون کابینه کمرون در حال طراحی برنامه جانبی آی-پد هستند که می تواند جدیدترین اخبار و اطلاعات مربوط به "وایت هال" را در کنار یکدیگر جمع کند.

 

این برنامه به نخست وزیر بریتانیا امکان می دهد تمامی آمار و نمودارهای دولتی، آمار جنایتها، تعداد بیکاری و دامنه گسترده ای از دیگر اطلاعات را مشاهده کند. این نرم افزار همچنین می تواند اخبار جدید را در زمان حقیقی از گوگل و توئیتر در اختیار کمرون قرار دهد.

 

بر اساس گزارش تایم، دیوید کمرون به عنوان یکی از کاربران وفادار آی-پد شناخته شده است به طوری که برای خواندن روزنامه و گوش دادن به رادیو از آی-پد خود استفاده می کند.

 

از این رو اکنون تیمی از برنامه نویسان رایانه ای ویژه کابینه کمرون موظف به نوشتن برنامه ای برای آی-پد نخست وزیر شده اند که تا ماه مارچ آماده خواهد شد.
ekmi بازدید : 53 یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
شما در ابتدای زندگی زناشویی خود عهد بستید تا در توانگری و فقر، در بیماری و سلامت و در رویارویی با موانع زندگی در کنار یکدیگر باشید، اما با موفقیت هدایت کردن این مسائل برای یک زوج می تواند دشوارتر از آنچه به نظر می رسد باشد. چه این تحولات به دلیل سرپرستی از والدین پیرتان باشد و یا به این خاطر باشد که شما باید از خانواده خود دل کنده و به خارج از کشور بروید و وطن خود را ترک کنید، تحولات اساسی در زندگی می توانند فشار زیادی را بر همه روابط آنها وارد سازد. اما با وجود این محرکهای تنش زا یا تحولات در زندگی، شما همه چیز را تحمل می کنید.

دکتر سامانتا لیتزینگر، مدیر برنامه ریزی بالینی برنامه پشتیبانی روابط سالم در مرکز پزشکی مونتنفیو در برونکس نیویورک، می گوید: «در واقع علت این مشکلات اهمیتی ندارد، آنچه که حائز اهمیت است، چگونگی رویایی با آنهاست.» با توجه به این نکته، ما با متخصصینی که روشهای با هم هدایت کردن این تحولات معمول در زندگی را کشف را کرده اند، به گفت وگو نشستیم و به عنوان زوجی استوار، نقطه مقابل آنها را مورد بررسی قرار دادیم.
ekmi بازدید : 55 یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

نزاع و ناامیدی درتمام رابطه ها وجود دارد همچنین در شروع رابطه ای که مناسب به چشم می خورد . دراوایل عاشقی تمام کمبودها و اشتباها زن و شوهری به ظاهر پوشیده میشوند و زیاد هم مهم نیستند . چون که عاشق همدیگر هستند و این می تواند برای مدت سه سال هم بطول به انجامد ولی بعدا" با انتقادها یی شروع می شود که بزرگترین آنها با هوشیاری و ناامیدی هستند . در ازدواجی که برای آن تصمیم گرفته شده تا برای مد تها پایدار بماند چگونه اکنون بایستی با بحران و کشمکش برخورد بکنند .

دروغ تخیلات شریک زندگی

مثل روز روشن است که هیچ انسانی کامل و همینطور امکان ندارد که شریک زندگی اش تمام نقطه نظرها و یا پرینس تخیلاتی و یا خانم رویایی تطابق داشته باشد . و این خود می تواند اولین نزاع باشد اولین بحران و تغییرات در رابطه اینگونه بدتر می شود . اغلب آرزوهایی که داریم با همفکری ما را بیدار می کند و این امید واری اغلب با شراکت زناشویی به گره خورده است . تصور و خیالاتی پدید می آید که برای مثال اگر شریک زندگی من اینطور و آنطور بود ما مشکلی نداشتیم و می توانستیم زندگی زنا شوهری را ادامه بدهیم . و یا اگر او زن و مرد رفتارشان طور دیگری بود من خوشبخت می شدم .

غلبه بر مشاجره کردن

در یک مشاجره هر دو زن و شوهر بر آن هستند که رفتار دیگری را به شکلی کنترل کنند . و این زمانی اتفاق می –افتد که قصد و نظرشان روی یکدیگر برخورد بکند که باهم موافق نباشند و بر ضد هم مخالفت می کنند که یا مانع هی دیگر می شوند و یا بلوکه می کنند. مشکلات طبیعتا" موضوع واقعی نیست و لی خوب به این منوال پیش میرود یا متلاشی میشود و یا اینکه سا خته می شود.

متلاشی

هیچ غلبه واقعی پیش نمی آید ولی فقط جبهه گیری سخت می شود و مقصر بودن را به گردن همدیگر می گذارند. که آنها اصلا" ارتباطی با نزاع ندارد. اینوع علبه مشاجره می تواند رابطه را جدا" به مخاطره به اندازد.


ekmi بازدید : 58 یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
تنظیم خانواده

تعریف:

روش اندیشه و زندگی که به صورت داوطلبانه و بر پایه آگاهی، بینش و تصمیم گیری مسؤلانه توسط افراد و زوجین در جهت ارتقای سلامت و بهزیستی خانواده‌ها اتخاذ می‌شود و از این رو در توسعه اجتماعی کشور سهم مؤثری دارد.

اهداف:

1)پرهیز از تولد کودک ناخواسته 2)داشتن کودک به تعداد دلخواه 3)تنظیم فواصل بین بارداریها 4)مراقبت زنان و زایمان در رابطه با سن پدر و مادر 5)تعیین تعداد کودکان برای خانواده

در نهایت هدف از برنامه‌های تنظیم خانواده فراهم نمودن زمینه مساعد برای تأمین سلامت جسمی و روحی کل خانواده می‌باشد و تنها مترادف با کنترل موالید نیست.


ekmi بازدید : 48 یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

کد اس ام اس تصادفی برای نمایش در وبسایت شما دلم از دوریت پاره شد ، دوختمش حالا تنگ شد 

کد اس ام اس تصادفی برای نمایش در وبسایت شما برای كشف اقیانوسها باید شهامت ترك ساحل آرام خود را داشته باشیم 

کد اس ام اس تصادفی برای نمایش در وبسایت شما سه تا ستاره تقدیمت میكنم : یه ستاره پر بوسه كه دلم بی تو نپوسه ، یه ستاره پر امید واسه هر كی كه تو رو دید ، یه ستاره پر رویا چه قشنگه با تو دنیا 

کد اس ام اس تصادفی برای نمایش در وبسایت شما اگر روزی دشمن پیدا كردی ، بدان در رسیدن به هدفت موفق بودی . اگر روزی تهدیدت كردند ، بدان كه در برابرت ناتوانند . اگر روزی خیانت دیدی ، بدان قیمتت بالاست و اگر روزی تركت كردند ، بدان با تو بودن لیاقت میخواهد 

کد اس ام اس تصادفی برای نمایش در وبسایت شما گر كششی بین ماست ، این كشش قلب ماست . قلب تو گر آهن است ، قلب من آهنرباست 

ekmi بازدید : 82 یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
رئیس مركز نخبگان غرب كشور گفت: با تكنولوژی بومی موجود در این مركز وتأمین 5 میلیارد تومان اعتبار، بدون بارورسازی ابرها قادریم‌ 2 تا 5میلیارد مترمكعب آب را در طول یك سال وارد دریاچه اورمیه و آن را احیاكنیم.

بهگزارش گروه خبری تبریز سسی به نقل از روابط عمومی دفتر منطقه 7 كمیسیونحقوق بشر اسلامی، رضا كهولی با حضور در جلسه كارگروه كشاورزی و حمایت ازمحیط زیست شمال غرب كشور با اشاره به اینكه نجات دریاچه اورمیه نیازمندكار تخصصی و استفاده از نخبگان و اساتید است و با دستور احیا نمی‌شود،اظهار داشت: مسئولان باید به جای جلسات اداری بی‌نتیجه، جلسات تخصصی‌تریرا با حضور اساتید و نخبگان تشكیل دهند چرا كه مردم از دانشگاه‌های منطقهبا توجه به رسالت این نهادها برای كمك به آنها انتظار دارند كه در مهاراین بحران نقش پررنگ‌تری داشته باشند.

رئیسمركز نخبگان شهید فهمیده با اشاره به اینكه نخبگان تبریزی قادرند در صورتاعتماد به آنان مشكل دریاچه اورمیه را برطرف كنند، افزود: برخی با وجودتأكید متخصصان هنوز باور ندارند كه با خشك شدن دریاچه چه بر سر مردم وكشاورزان منطقه خواهد آمد.

كهولیبا اشاره به اینكه مركز نخبگان غرب كشور با تمام قوا پیگیر احیای دریاچهاورمیه است، ادامه داد: در این مركز در تلاش هستیم تا روش‌های جدیدی رابرای نجات دریاچه اورمیه و تغییر اقلیم منطقه ارائه كنیم.

ویبا اشاره به اینكه با تكنولوژی موجود بومی در مركز نخبگان شهید فهمیده،نیازی به انتقال آب دریای خزر برای احیای دریاچه اورمیه نیست، گفت: انتظارما از مسئولان و دست‌اندركاران بخش كشاورزی و محیط زیست استان اعتماد بهنخبگان است و همچنانكه حضرت امام راحل در زمان جنگ به جوانان اعتماد كردندو پیروزی‌های بزرگی در جنگ تحمیلی نصیب ملت ایران شد، امروز هم می‌توانیماز رهگذر اعتماد به همان جوانان كه امروز پخته‌تر از دیروز شده‌اند، درتولید علم و تكنولوژی كارهای عظیم و بزرگی برای سربلندی نظام اسلامی انجامدهیم.

رئیسمركز نخبگان شهید فهمیده با اشاره به توانمندی‌های این مركز برای باروركردن ابرها افزود: این مركز توان بارورسازی ابرها را داشته و نیازی بهوارد ساختن تكنولوژی كشورهای خارجی نداریم.

دبیركارگروه كشاورزی و حمایت از محیط زیست شمال غرب كشور نیز در این نشست بااشاره به اینكه باید نیازهای اساسی شمال غرب كشور در بخش كشاورزی و محیطزیست توسط نخبگان، احصا شده و راهكارهای مناسبی برای حل آن در نظر گرفتهشود، گفت: افزایش نیاز به غذا و تنوع آن با افزایش جمعیت، تلاش برای كاهشقیمت تمام شده محصولات كشاورزی با قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، كاهش بارشو محدودیت‌های آب و خاك در بخش كشاورزی، سرمازدگی محصولات و مبارزه باحوادث غیرمترقبه و احیای دریاچه اورمیه می‌توانند نمونه‌های خوبی برایآغاز پژوهش‌های نخبگان باشند.

مسعودمحمدیان با اشاره به اینكه اخیراً با مراكز دانشگاهی به خصوص دانشگاهتبریز، تربیت معلم آذربایجان و دانشگاه مراغه در ارتباط با طرح‌هایكشاورزی و محیط زیست وارد گفت‌وگو شدیم و قصد داریم با احصای مشكلات اینبخش، برای آنها راهكار اساسی ارائه دهیم، افزود: این كارگروه آماده همكاریدر خصوص پایان‌نامه‌های دانشگاهی در زمینه كشاورزی و محیط زیست بوده و ازتمام پیشنهادات علمی، عملی و راهكارهای اجرایی ارائه شده منجر به افزایشبهره‌وری در واحدهای تولیدی كشاورزی، كاهش ضایعات و نیز كاهش قیمت تمامشده محصولات كشاورزی و دفاع از محیط زیست حمایت می‌كند.

ویبا اشاره به اینكه تبدیل كشاورزی سنتی و معیشتی به كشاورزی صنعتی واقتصادی از برنامه‌ها و سیاست‌های كلان نظام هستند، تصریح كرد: با توجه بهاینكه دو سوم تولید محصولات كشاورزی استان دیم و وابسته به باران است، 120هزار هكتار باغ داریم كه به هنگام كاهش بارندگی و سرمازدگی خسارت می‌بینندلذا لازم است تا نخبگان برای جلوگیری از كاهش اثرات زیانبار این حوادثارائه راه‌حل كنند.

رضا كهولی متولد 1367 در هشترود و دانشجوی رشته مهندسی مكانیك (طراحی جامدات) دانشگاه تبریز است.

ویدر سال 85 رتبه دوم و جایزه ویژه مسابقات جهانی اختراعات و فناوری‌هاینوین را به خاطر ابداع روش جدید باروری ابرها در ژنو كسب كرد.

كهولیكه در سال 2006 دومین بار با طرحی جدید با عنوان وسیله نقلیه هوایی درنمایشگاه اختراعات انگلیس شركت كرد، موفق شد از میان 200 مخترع از 13 كشورجهان جایزه ویژه دبل‌گولد و مدال طلای بخش صنعت این نمایشگاه ‌را كسب كند.

12 داور ششمین نمایشگاه اختراعات انگلیس با بررسی اختراع این ایرانی از ابعاد مختلف، اختراع وی را به عنوان طرح نخست برگزیدند.

اختراعوی وسیله نقلیه هوایی تركیبی از كشتی، هواپیما و بالن است كه بدون نیاز بهباند فرودگاه توانایی فرود و پرواز در هر مكانی را دارد، این وسیله نقلیهبرای 20 سرنشین طراحی شده و در صنعت توریسم، كشاورزی و نظامی كاربردهایزیادی دارد.

بر اساس بررسی كارشناسان ایرانی هزینه ساخت این وسیله هوایی 50 درصد هزینه ساخت هواپیماهایی مانند بوئینگ و ایرباس است.

وی تاكنون 17 اختراع شامل 15 اختراع ملی و دو اختراع بین‌المللی را به نام خود به ثبت رسانده است.

مركزنخبگان غرب كشور نخستین شبكه نخبگان ایران بوده كه در آن نخبگان استان‌هایآذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، كردستان، كرمانشاه، همدان و زنجان بامركزیت شهر تبریز گردهم آمده‌اند كه شركت فولادگستر تبریز به عنوان نخستینشركت بخش خصوصی تمام هزینه‌های مالی تحقیقات و طرح‌های نخبگان غرب ایرانرا تقبل كرده و برای نخستین بار در ایران بخش خصوصی به تنهایی هزینهاقامت، تحصیل، تحقیق و پژوهش نخبگان یك مركز را بر عهده گرفته است.

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 28
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 31
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 62
  • بازدید ماه : 53
  • بازدید سال : 449
  • بازدید کلی : 20,787