loading...
elmi
ekmi بازدید : 54 یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

آیا در ایران منطقه‌ای ملقب به «مثلث برمودا» وجود دارد؟ آیا تا به حال از بیابانی به نام «ریگ جن» چیزی شنیده‌اید؟ منطقه‌ای کویری و پر از تپه‌های ماسه‌ای که در جنوب سمنان،شرق دریاچه نمک،شمال چوپانان و اناراک و غرب جندق قرار دارد." ریگ جن" منطقه‌ای کویری و دارای تپه‌های ماسه‌ای در کویر مرکزی ایران است و به دلیل وسعت زیاد و نداشتن چشمه یا چاه آب،در گذشته‌های دور،محل عبور کاروان‌ها نبوده و فقط در سال‌ها اخیر،چند گروه از محققان و سیاحان به آن منطقه رفته‌اند.

به گزارش هفته نامه سیاحت-تجارت، فرو رفتن در گل و لجن در «ریگ جن»، شاید یکی از خطرناک‌ترین اتفاقاتی باشد که ممکن است گریبانگیر مسافران ناوارد شود و آنها را به کام مرگ بکشاند. سال‌های متمادی، هیچکس جرات آنکه به «ریگ جن» سفر کند و راز این کویر اسرار‌آمیز را کشف کند، نداشت، یا اگر حتی جراتش را هم داشت،‌ به دلیل ناآشنایی با منطقه در راه می‌ماند، اما بالاخره چند سال پی، طلسم «ریگ جن» توسط علی پارسا،‌کویر‌شناس مقیم آمریکا شکسته شد. او به همراه آقای میرانزاده، رئیس وقت پارک ملی کویر، با هواپیما بر افراز ریگ جن رفتند تا ثابت کنند که هیچ چیز شگفت‌انگیزی در ریک جن وجود ندارد.

علی پارسا، اما یک سال بعد، با ماشین وارد «ریگ جن» شد و بعد از آن بسیاری از کویرنوردان از «ریگ جن» گذشتند. البته با تجهیزات کامل، که نه گرفتار روح شدند و نه جن زده!
ekmi بازدید : 90 یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

 1373- اخذ درجه لیسانس در رشته جغرافیای اقتصادی
سرپرستی و اجرای اولین كنسرت گیتار بعد از انقلاب در ایران.

1374- پایه‌گذاری اولین اركسترِ موسیقیِ تركیبی (تلفیق سازهای ایرانی و غربی).

1375- اخذ درجه فوق‌لیسانس در رشته جغرافیای سیاسی

1376- آغاز دوره دكتری تخصصی در رشته برنامه‌ریزی شهری
جوان‌ترین دانشجوی دوره دكتری (ph.D) در ایران (با اعلام رسمی وزارت علوم). تولید و ضبط آلبوم بانوی شرقی.

1377- حضور در اولین جشنواره موسیقی پاپ.

1378- انتشار كتابِ «دست‌هایت را دوست می‌دارم». (مجموعه اشعار سپید)

1379- تولید و ضبط آلبوم «اسكناس».

1380- انتشار مقالات و رسالاتی در ارتباط با «شبكه شهری منطقه تهران».

1381- اخذ درجه دكتری (ph.D) در رشته برنامه‌ریزی شهری.

1382- انتشار كتابِ «كافه نادری». (مجموعه ترانه‌ها)

1383- انتشار آلبوم «اسكناس».
انتشار كتابِ «ابدیت یك بوسه» ترجمه‌ی گزیده اشعار پابلو نرودا - انتشارات معین.
مصاحبه با خبرگزاری بی‌بی‌سی،‌ روزنامه دیلی تلگراف، مجله تایمز، خبرگزاری رویتر، تلویزیون آر-تی-ال آلمان، شبكه اوّل تلویزیون انگلستان و ...
اقدام به انتشار كتابِ «بی‌شعورستان».

1384- تولید و ضبط آلبوم موسیقیِ «اعلی‌حضرت».
اقدام به انتشار كتابِ «من سیاسی نیستم».
انتشار كتاب آقای نخست‌وزیر، ترجمه گزیده اشعار برتولت برشت. انتشارات معین.

1385- اقدام به انتشار كتابِ «تبار انسان».
انتشار آلبوم موسیقی «ادبیاتی دیگر» كه از مجموع 23 ترانه،  به 6 ترانه مجوز پخش داده شد.

1386- آغاز ضبط آلبوم جدید در تهران و پاریس

1387- همکاری با ارکستر سمفونیک ایروان و ارکستر فیلارمونیک وین و ضبط موزیک ویدئو در اپراهاوس

1388- آغاز مجدد تدریس در دانشگاه

1389- اجرای کنسرت ژنو-سوئیس
اجرا با ارکسترهای فیلارمونیک ارمنستان، بارسلون و ...
هم‌خوانی با بانویی از کشور اسپانیا ( آنا )

ekmi بازدید : 50 یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

قوانین بازی
I - موارد اولیه

ثبت نام.1
بازی “جنگ خان ها” " در فرم فعلی یک بازی تحت وب رایگان در حال گسترش هست . ثبت نام کاملاً رایگان بوده و تنها شرط این است که بازیکن با قوانین موافقت نماید .

2.حساب ها
هر بازیکنی حق دارد تا تنها یک اکانت در هر دنیایی داشته باشد.

3.بازی ، انجمن ، IRC
انجمن با آدرس forum.xs-games.ir و سایت با آدرس www.xs-games.ir وبسایت های رسمی “جنگ خان ها ” میباشند. هرگونه توهین در این سایت ها به منظور عدم رعایت قوانین تلقی شده و میتواند به صورت تنبیه در بازی اعمال شود.
II - ممنوعیت ها و مجازات ها

ekmi بازدید : 113 یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 نظرات (0)


زمانی که محمدرضا شاه با فوزیه دختر پادشاه مصر ازدواج کرد به عنوان هدیه و به دلیل درگیر بودن دو کشور ایران و مصر در این داستان و همچنین رابطه های خوب ایران با کشور های غربی عجایبی وارد ایرا ن شدند که هر کدام اکنون به عنوان افسانه شناخته می شوند . از این جمله یک هواپیمای شخصی و چندین خودرو بود . اما هدیه ویژه ای که قصد داریم در این مطلب به آن اشاره کنیم ، هدیه فرانسه به مناسبت این ازدواج است . یک دستگاه بوگاتی Type 57C Van Vooren Cabriolet مدل ۱۹۳۹ .


این خودرو از شاسی فولادی و بدنه آلومینیومی بهره می برد و در کلکسیون تولیدات بوگاتی به عنوان یکی از بزرگترین طراحی ها به شمار می رود . این بوگاتی کابریولت با استفاده از یک موتور ۳٫۲ لیتری ۸ سیلندر خطی ، حداکثر قدرتی معادل ۱۷۵ اسب بخار دارد ، اما بوگاتی ون وورن تنها با یک موتور ۳۲ سوپاپ که در زمان خودش اعجوبه ای بود شناخته نمی شود بلکه این خودرو اکنون به نام شاه ایران در ذهن جهانیان ثبت شده . خودرویی که تا سال ۱۹۷۹ یعنی یک سال پس از انقلاب در کاخ سعدآباد نگه داری می شد تا این که پس از انقلاب و توسط مسئولان انقلابی به نازل ترین قیمت ممکن یعنی ۲۷۵ دلار فروخته شد .
تنها یک دستگاه از این مدل ویژه وجود دارد که ون وورن طراح آن با تغییراتی روی مدل اصلی آن را خلق کرده و در نمایشگاه اخیر پبل بیچ فرانسه که بوگاتی مدل گرند اسپورت از ویرون را در آن رونمایی کرد به نمایش گذاشته شده بود .
این خودرو پس از حدود ۵۰ سال در موزه پترسن نگه داری می شود و نکته جالب در مورد آن این است که پلاک ایرانی اش هنوز از روی آن برداشته نشده.
این ماشین به قیمت ۲۷۵ دلار به آمریکا فروخته شد
ekmi بازدید : 38 یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 نظرات (0)



نخستین خودروی هیبریدی شرق كشور با نام «بارثاوا» در دانشگاه فردوسی مشهد رونمایی شد.

دكتر حمیده رضوی، مدیرگروه تیم سازنده «بارثاوا» در مراسم رونمایی از این خودرو كه در محل دانشكده فنی و مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد انجام شد، اظهار كرد: همه كشورها در تلاشند چنین خودرو‌هایی را بسازند و در ایران نیز از میان طرح‌های كلان كشور تا سال 1404، تولید 5 درصد از خودروها به سوخت هیبریدی اختصاص خواهد یافت.

 

وی با اشاره به پروژه «بارثاوا» افزود: در این پروژه كه نیروی محركه آن احتراقی است، چالش‌هایی از قبیل تغییراتی در طراحی بدنه، جانمایی و جاسازی اجزای خودرو، تغییرات وزن خودرو و جا به جایی مركز ثقل و طراحی سیستم كنترل كه سیستم هیبریدی است، وجود داشت.

 

تعداد صفحات : 10

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 41
  • بازدید ماه : 32
  • بازدید سال : 428
  • بازدید کلی : 20,766