loading...
elmi
ekmi بازدید : 63 یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

دیوید کمرون به زودی برنامه جانبی ویژه آی-پد خود را دریافت خواهد کرد تا بتواند با استفاده از آن بر روی مسائل دولتی اشراف کامل داشته باشد.

برنامه نویسان در درون کابینه کمرون در حال طراحی برنامه جانبی آی-پد هستند که می تواند جدیدترین اخبار و اطلاعات مربوط به "وایت هال" را در کنار یکدیگر جمع کند.

 

این برنامه به نخست وزیر بریتانیا امکان می دهد تمامی آمار و نمودارهای دولتی، آمار جنایتها، تعداد بیکاری و دامنه گسترده ای از دیگر اطلاعات را مشاهده کند. این نرم افزار همچنین می تواند اخبار جدید را در زمان حقیقی از گوگل و توئیتر در اختیار کمرون قرار دهد.

 

بر اساس گزارش تایم، دیوید کمرون به عنوان یکی از کاربران وفادار آی-پد شناخته شده است به طوری که برای خواندن روزنامه و گوش دادن به رادیو از آی-پد خود استفاده می کند.

 

از این رو اکنون تیمی از برنامه نویسان رایانه ای ویژه کابینه کمرون موظف به نوشتن برنامه ای برای آی-پد نخست وزیر شده اند که تا ماه مارچ آماده خواهد شد.
ekmi بازدید : 53 یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
شما در ابتدای زندگی زناشویی خود عهد بستید تا در توانگری و فقر، در بیماری و سلامت و در رویارویی با موانع زندگی در کنار یکدیگر باشید، اما با موفقیت هدایت کردن این مسائل برای یک زوج می تواند دشوارتر از آنچه به نظر می رسد باشد. چه این تحولات به دلیل سرپرستی از والدین پیرتان باشد و یا به این خاطر باشد که شما باید از خانواده خود دل کنده و به خارج از کشور بروید و وطن خود را ترک کنید، تحولات اساسی در زندگی می توانند فشار زیادی را بر همه روابط آنها وارد سازد. اما با وجود این محرکهای تنش زا یا تحولات در زندگی، شما همه چیز را تحمل می کنید.

دکتر سامانتا لیتزینگر، مدیر برنامه ریزی بالینی برنامه پشتیبانی روابط سالم در مرکز پزشکی مونتنفیو در برونکس نیویورک، می گوید: «در واقع علت این مشکلات اهمیتی ندارد، آنچه که حائز اهمیت است، چگونگی رویایی با آنهاست.» با توجه به این نکته، ما با متخصصینی که روشهای با هم هدایت کردن این تحولات معمول در زندگی را کشف را کرده اند، به گفت وگو نشستیم و به عنوان زوجی استوار، نقطه مقابل آنها را مورد بررسی قرار دادیم.
ekmi بازدید : 55 یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

نزاع و ناامیدی درتمام رابطه ها وجود دارد همچنین در شروع رابطه ای که مناسب به چشم می خورد . دراوایل عاشقی تمام کمبودها و اشتباها زن و شوهری به ظاهر پوشیده میشوند و زیاد هم مهم نیستند . چون که عاشق همدیگر هستند و این می تواند برای مدت سه سال هم بطول به انجامد ولی بعدا" با انتقادها یی شروع می شود که بزرگترین آنها با هوشیاری و ناامیدی هستند . در ازدواجی که برای آن تصمیم گرفته شده تا برای مد تها پایدار بماند چگونه اکنون بایستی با بحران و کشمکش برخورد بکنند .

دروغ تخیلات شریک زندگی

مثل روز روشن است که هیچ انسانی کامل و همینطور امکان ندارد که شریک زندگی اش تمام نقطه نظرها و یا پرینس تخیلاتی و یا خانم رویایی تطابق داشته باشد . و این خود می تواند اولین نزاع باشد اولین بحران و تغییرات در رابطه اینگونه بدتر می شود . اغلب آرزوهایی که داریم با همفکری ما را بیدار می کند و این امید واری اغلب با شراکت زناشویی به گره خورده است . تصور و خیالاتی پدید می آید که برای مثال اگر شریک زندگی من اینطور و آنطور بود ما مشکلی نداشتیم و می توانستیم زندگی زنا شوهری را ادامه بدهیم . و یا اگر او زن و مرد رفتارشان طور دیگری بود من خوشبخت می شدم .

غلبه بر مشاجره کردن

در یک مشاجره هر دو زن و شوهر بر آن هستند که رفتار دیگری را به شکلی کنترل کنند . و این زمانی اتفاق می –افتد که قصد و نظرشان روی یکدیگر برخورد بکند که باهم موافق نباشند و بر ضد هم مخالفت می کنند که یا مانع هی دیگر می شوند و یا بلوکه می کنند. مشکلات طبیعتا" موضوع واقعی نیست و لی خوب به این منوال پیش میرود یا متلاشی میشود و یا اینکه سا خته می شود.

متلاشی

هیچ غلبه واقعی پیش نمی آید ولی فقط جبهه گیری سخت می شود و مقصر بودن را به گردن همدیگر می گذارند. که آنها اصلا" ارتباطی با نزاع ندارد. اینوع علبه مشاجره می تواند رابطه را جدا" به مخاطره به اندازد.


ekmi بازدید : 58 یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
تنظیم خانواده

تعریف:

روش اندیشه و زندگی که به صورت داوطلبانه و بر پایه آگاهی، بینش و تصمیم گیری مسؤلانه توسط افراد و زوجین در جهت ارتقای سلامت و بهزیستی خانواده‌ها اتخاذ می‌شود و از این رو در توسعه اجتماعی کشور سهم مؤثری دارد.

اهداف:

1)پرهیز از تولد کودک ناخواسته 2)داشتن کودک به تعداد دلخواه 3)تنظیم فواصل بین بارداریها 4)مراقبت زنان و زایمان در رابطه با سن پدر و مادر 5)تعیین تعداد کودکان برای خانواده

در نهایت هدف از برنامه‌های تنظیم خانواده فراهم نمودن زمینه مساعد برای تأمین سلامت جسمی و روحی کل خانواده می‌باشد و تنها مترادف با کنترل موالید نیست.


ekmi بازدید : 48 یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

کد اس ام اس تصادفی برای نمایش در وبسایت شما دلم از دوریت پاره شد ، دوختمش حالا تنگ شد 

کد اس ام اس تصادفی برای نمایش در وبسایت شما برای كشف اقیانوسها باید شهامت ترك ساحل آرام خود را داشته باشیم 

کد اس ام اس تصادفی برای نمایش در وبسایت شما سه تا ستاره تقدیمت میكنم : یه ستاره پر بوسه كه دلم بی تو نپوسه ، یه ستاره پر امید واسه هر كی كه تو رو دید ، یه ستاره پر رویا چه قشنگه با تو دنیا 

کد اس ام اس تصادفی برای نمایش در وبسایت شما اگر روزی دشمن پیدا كردی ، بدان در رسیدن به هدفت موفق بودی . اگر روزی تهدیدت كردند ، بدان كه در برابرت ناتوانند . اگر روزی خیانت دیدی ، بدان قیمتت بالاست و اگر روزی تركت كردند ، بدان با تو بودن لیاقت میخواهد 

کد اس ام اس تصادفی برای نمایش در وبسایت شما گر كششی بین ماست ، این كشش قلب ماست . قلب تو گر آهن است ، قلب من آهنرباست 

ekmi بازدید : 82 یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
رئیس مركز نخبگان غرب كشور گفت: با تكنولوژی بومی موجود در این مركز وتأمین 5 میلیارد تومان اعتبار، بدون بارورسازی ابرها قادریم‌ 2 تا 5میلیارد مترمكعب آب را در طول یك سال وارد دریاچه اورمیه و آن را احیاكنیم.

بهگزارش گروه خبری تبریز سسی به نقل از روابط عمومی دفتر منطقه 7 كمیسیونحقوق بشر اسلامی، رضا كهولی با حضور در جلسه كارگروه كشاورزی و حمایت ازمحیط زیست شمال غرب كشور با اشاره به اینكه نجات دریاچه اورمیه نیازمندكار تخصصی و استفاده از نخبگان و اساتید است و با دستور احیا نمی‌شود،اظهار داشت: مسئولان باید به جای جلسات اداری بی‌نتیجه، جلسات تخصصی‌تریرا با حضور اساتید و نخبگان تشكیل دهند چرا كه مردم از دانشگاه‌های منطقهبا توجه به رسالت این نهادها برای كمك به آنها انتظار دارند كه در مهاراین بحران نقش پررنگ‌تری داشته باشند.

رئیسمركز نخبگان شهید فهمیده با اشاره به اینكه نخبگان تبریزی قادرند در صورتاعتماد به آنان مشكل دریاچه اورمیه را برطرف كنند، افزود: برخی با وجودتأكید متخصصان هنوز باور ندارند كه با خشك شدن دریاچه چه بر سر مردم وكشاورزان منطقه خواهد آمد.

كهولیبا اشاره به اینكه مركز نخبگان غرب كشور با تمام قوا پیگیر احیای دریاچهاورمیه است، ادامه داد: در این مركز در تلاش هستیم تا روش‌های جدیدی رابرای نجات دریاچه اورمیه و تغییر اقلیم منطقه ارائه كنیم.

ویبا اشاره به اینكه با تكنولوژی موجود بومی در مركز نخبگان شهید فهمیده،نیازی به انتقال آب دریای خزر برای احیای دریاچه اورمیه نیست، گفت: انتظارما از مسئولان و دست‌اندركاران بخش كشاورزی و محیط زیست استان اعتماد بهنخبگان است و همچنانكه حضرت امام راحل در زمان جنگ به جوانان اعتماد كردندو پیروزی‌های بزرگی در جنگ تحمیلی نصیب ملت ایران شد، امروز هم می‌توانیماز رهگذر اعتماد به همان جوانان كه امروز پخته‌تر از دیروز شده‌اند، درتولید علم و تكنولوژی كارهای عظیم و بزرگی برای سربلندی نظام اسلامی انجامدهیم.

رئیسمركز نخبگان شهید فهمیده با اشاره به توانمندی‌های این مركز برای باروركردن ابرها افزود: این مركز توان بارورسازی ابرها را داشته و نیازی بهوارد ساختن تكنولوژی كشورهای خارجی نداریم.

دبیركارگروه كشاورزی و حمایت از محیط زیست شمال غرب كشور نیز در این نشست بااشاره به اینكه باید نیازهای اساسی شمال غرب كشور در بخش كشاورزی و محیطزیست توسط نخبگان، احصا شده و راهكارهای مناسبی برای حل آن در نظر گرفتهشود، گفت: افزایش نیاز به غذا و تنوع آن با افزایش جمعیت، تلاش برای كاهشقیمت تمام شده محصولات كشاورزی با قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، كاهش بارشو محدودیت‌های آب و خاك در بخش كشاورزی، سرمازدگی محصولات و مبارزه باحوادث غیرمترقبه و احیای دریاچه اورمیه می‌توانند نمونه‌های خوبی برایآغاز پژوهش‌های نخبگان باشند.

مسعودمحمدیان با اشاره به اینكه اخیراً با مراكز دانشگاهی به خصوص دانشگاهتبریز، تربیت معلم آذربایجان و دانشگاه مراغه در ارتباط با طرح‌هایكشاورزی و محیط زیست وارد گفت‌وگو شدیم و قصد داریم با احصای مشكلات اینبخش، برای آنها راهكار اساسی ارائه دهیم، افزود: این كارگروه آماده همكاریدر خصوص پایان‌نامه‌های دانشگاهی در زمینه كشاورزی و محیط زیست بوده و ازتمام پیشنهادات علمی، عملی و راهكارهای اجرایی ارائه شده منجر به افزایشبهره‌وری در واحدهای تولیدی كشاورزی، كاهش ضایعات و نیز كاهش قیمت تمامشده محصولات كشاورزی و دفاع از محیط زیست حمایت می‌كند.

ویبا اشاره به اینكه تبدیل كشاورزی سنتی و معیشتی به كشاورزی صنعتی واقتصادی از برنامه‌ها و سیاست‌های كلان نظام هستند، تصریح كرد: با توجه بهاینكه دو سوم تولید محصولات كشاورزی استان دیم و وابسته به باران است، 120هزار هكتار باغ داریم كه به هنگام كاهش بارندگی و سرمازدگی خسارت می‌بینندلذا لازم است تا نخبگان برای جلوگیری از كاهش اثرات زیانبار این حوادثارائه راه‌حل كنند.

رضا كهولی متولد 1367 در هشترود و دانشجوی رشته مهندسی مكانیك (طراحی جامدات) دانشگاه تبریز است.

ویدر سال 85 رتبه دوم و جایزه ویژه مسابقات جهانی اختراعات و فناوری‌هاینوین را به خاطر ابداع روش جدید باروری ابرها در ژنو كسب كرد.

كهولیكه در سال 2006 دومین بار با طرحی جدید با عنوان وسیله نقلیه هوایی درنمایشگاه اختراعات انگلیس شركت كرد، موفق شد از میان 200 مخترع از 13 كشورجهان جایزه ویژه دبل‌گولد و مدال طلای بخش صنعت این نمایشگاه ‌را كسب كند.

12 داور ششمین نمایشگاه اختراعات انگلیس با بررسی اختراع این ایرانی از ابعاد مختلف، اختراع وی را به عنوان طرح نخست برگزیدند.

اختراعوی وسیله نقلیه هوایی تركیبی از كشتی، هواپیما و بالن است كه بدون نیاز بهباند فرودگاه توانایی فرود و پرواز در هر مكانی را دارد، این وسیله نقلیهبرای 20 سرنشین طراحی شده و در صنعت توریسم، كشاورزی و نظامی كاربردهایزیادی دارد.

بر اساس بررسی كارشناسان ایرانی هزینه ساخت این وسیله هوایی 50 درصد هزینه ساخت هواپیماهایی مانند بوئینگ و ایرباس است.

وی تاكنون 17 اختراع شامل 15 اختراع ملی و دو اختراع بین‌المللی را به نام خود به ثبت رسانده است.

مركزنخبگان غرب كشور نخستین شبكه نخبگان ایران بوده كه در آن نخبگان استان‌هایآذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، كردستان، كرمانشاه، همدان و زنجان بامركزیت شهر تبریز گردهم آمده‌اند كه شركت فولادگستر تبریز به عنوان نخستینشركت بخش خصوصی تمام هزینه‌های مالی تحقیقات و طرح‌های نخبگان غرب ایرانرا تقبل كرده و برای نخستین بار در ایران بخش خصوصی به تنهایی هزینهاقامت، تحصیل، تحقیق و پژوهش نخبگان یك مركز را بر عهده گرفته است.

تعداد صفحات : 10

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 24
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 55
  • بازدید ماه : 46
  • بازدید سال : 442
  • بازدید کلی : 20,780